شرکت دانش محور زیست راندمان از سال 1394 فعالیت خود را در مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی و زیر نظر پارک علم و فناوری خراسان رضوی آغاز کرده، مراحل مختلف رشد را در این مرکز گذرانده و در سال 1397 موفق به اخذ مجوز فناور برای محصول بایوویتال شده است. 
در سال 1398 پس از انجام مراحل قانونی و از طریق معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، این شرکت رسما دانش بنیان شده و در لیست شرکت های دانش بنیان این معاونت قرار گرفت.
مدیران این شرکت، متشکل از اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی و هم چنین دانشگاه ولیعصر رفسنجان بوده و پرسنل آن جمعی از دانش آموختگان دانشگاه های برتر کشور با تخصص های مرتبط با گیاهپزشکی و کنترل بیولوژیک میباشند.
هدف کلی این شرکت، مدیریت گیاهپزشکی و تغذیه اصولی در مراکز مهم تولید محصولات کشاورزی است. مدیریت به نحوی است که ضمن مصرف اصولی نهاده های کشاورزی، سلامت و کمیت نهایی محصولات نیز تضمین میشود.
شرکت دانش محور زیست راندمان به ترتیب در زمینه های مشاوره ی گیاهپزشکی و تولید جایگزین های بیولوژیک برای سموم شیمیایی در حوزه کشاورزی فعالیت می کند.

معرفی ایده محوری:
در راستای تولید محصولات کشاورزی همواره آفات و بیماری هایی و جود دارند که سهم بشر را از تولید کاهش داده و سبب خسارت به تولید می شوند.این بیماری ها و آفات با روش های مختلف زراعی،ژنتیکی، بیولوژیکی و شیمیایی و... مدیریت می شوند شایع ترین راه کنترل آفات و بیماری های گیاهی استفاده از سموم شیمیایی می باشد.که این روش همواره جواب گو نبوده وخالی از عوارض جانبی مانندآلوده کردن محیط زیست نمی باشد.در مورد برخی از بیماری های مهم گیاهی مانند بیماری های خاکزاد که خسارت زیادی نیز وارد می کنند استفاده از سموم کارایی لازم را ندارد ترکیبات بیولوژیک که همواره آبیاری مورد استفاده می شوند به خوبی این نوع بیماری ها راکنترل می کنند و باتوجه به ماهیت شان،علاوه بر افزایش چشمگیر محصول باعث غنی شدن جمعیت میکروب های مفید خاک هم می شوند این شرکت با تولید ترکیبات بیولوژیک حاوی میکروارگانیزم های مفید ضمن مدیریت بیماری های گیاهی صعب العاج ،گیاهان را در مقابل تنش های شایعی همچون،شوری،قلیایی بودن خاک،و تنش های دمایی محافظت کرده که برآیند این ها تولید محصول بیشتر در سطح کلان،افزایش دسترسی به غذا و طبعا ارتقا امنیت غذایی است. بی تردید پشتیبانی از این نوع محصولات در سطح دولتی علاوه برکمک به خودکفایی تولید غذا در کشور،می تواند سبب صادرات دانش ناب بومی برپایه ی علم روز به کشورهای زیادی شده و سطح صادرات کلی را نیز افزایش دهد.


 

 

                   

                           مدیر عامل : مجتبی مرادزاده اسکندری

 

 

نام  واحد فناور: شرکت دانش محور زیست راندمان

سال تاسيس : 1394

سال ورود  : 1396

ايده محوري : تولید ترکیبات زیستی ارتقاء دهنده مقاومت گیاهان به عوامل خسارت زا با ماده موثره برخی میکرو ارگانیزم های بومی کشور

 نوع مجوز : دانش بنیان - واحد فناور

 حوزه فعالیت : کشاورزی

محصولات : بایوویتال

مدیر عامل :  مجتبی مرادیی زاده اسکندری

آدرس پستی : استان خراسان رضوی - مشهد -  دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی ، منابع طبیعی و صنایع غذایی

دفتر: خراسان رضوی-مشهد- بلوار دانش آموز-دانش آموز20-پلاک 39

آدرس پست الکترونیک شرکت: mmeplantpathologist@gmail.com

آدرس وب سایت :www.zistrandeman.com

شماره تماس : 3 -05138920971  

 محل استقرار: دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی ، منابع طبیعی و صنایع غذایی

 

 


6.1.15.0
گروه دورانV6.1.15.0